donderdag 31 januari 2013

Осталось три дня...

Nog drie dagen...

Het is bijna zover. Nog drie nachtjes slapen, correctie: nog twee nachtjes slapen en één nacht wakker liggen en dan is het zover: ik vertrek naar Sint-Petersburg. Dan is het "dag ouders", "dag, kamertje", "dag, Leiden", "dag, Nederland" etc. ... Ik kan het me bijna niet voorstellen!

Langzaamaan beginnen de tekenen van de naderende exodus zich voor te doen: mijn kamer loopt leeg en mijn koffer vult zich. Het enige dat ik achterlaat, zijn mijn pc, bureau, wodka, de Rode Bijbels (de woordenboeken van Honselaar en v/d Baar), mijn kasten en mijn bed. OK, dus eigenlijk mag er niet echt van een exodus gesproken worden, aangezien ik een aanzienlijk deel van mijn bezittingen achterlaat in het Leidse. Ik zal het als een interessant experiment aannemen: hoeveel stof zal een ongebruikte kamer in drie maanden tijd verzamelen? Resultaten worden verwacht op 2 mei a.s.

Geheel in overeenkomst met het concept "vertrek", is het proces van afscheid nemen al in werking gesteld. Als eerste heb ik afscheid genomen van de door mij zo beminde kas van MOST, de studievereniging waar ik penningmeester van ben. De kas is nu in de zorgzame handen van onze voorzitter, maar ik zal vanuit Petersburg natuurlijk wel een vinger aan de pols blijven houden.
Daarna heb ik een - voorlopig - laatste bezoek aan mijn ouders gebracht. Afscheid genomen van mijn vader en moeder, opa en oma en enkele goede vrienden. Mijn ouders komen trouwens me wel nog uitzwaaien: ze willen om 4 uur 's ochtends nog even vanuit Limburg naar Rotterdam komen.
Gisteren met twee vriendinnen naar de film. Eentje gaat mee naar Petersburg, de andere niet, dus ook haar een 'tot ziens' gewenst. Welke film? Anna Karenina, een echte aanrader!
Zojuist heb ik de vaat gedaan. De vaat van mijn afscheidsdiner. Jawel, een waar Russisch buffet heb ik op touw gezet voor mijn huisgenoten! En genoten hebben we! Foto's heb ik niet gemaakt, maar ik zal onderaan deze post een paar links plaatsen, die allen leiden naar gebruikte recepten. Het was erg lekker en er was een grote opkomst: wel 16 mensen!
Verder zal ik deze laatste twee volle dagen in Nederland nog vrienden bezoeken en nog een laatste keer met mijn broertje koken en eten. En dan is het klaar, dan ga ik weg.

En in de tussentijd vult het koffer zich maar en het vult zich maar. Ik vraag me af of het allemaal gaat passen (en nu heb ik al het grote, onpraktische koffer van mijn ouders geleend!)...

Ik vermoed dat ik verder vóór vertrek geen nieuwe dingen op mijn blog ga schrijven, dus als dit het geval is: tot in Piter! ;)


http://www.say7.info/cook/recipe/308-Vinegret.html
http://www.say7.info/cook/recipe/699-SHashlyichki.html
http://www.say7.info/cook/recipe/694-YAblochno-morkovnyie.html
http://www.say7.info/cook/recipe/103-Sladkaya-kolbaska.html

2 opmerkingen:

  1. Dag Emile,
    Ik schrijf dit op zondag. Jij al lang en breed in het mooie Sint-Petersburg. Ik hoop, dat je een goede reis hebt gehad en dat je behouden bent aangekomen.
    We volgen je op je blog in Maastricht!
    Jos en Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Jos en Marlou,
      De reis was goed en wat ik tot dusver van de stad heb gezien, stelt zeker niet teleur! ;)
      Groetjes,
      Emile

      Verwijderen