maandag 27 augustus 2012

Памятки и афиши: Избранные фотографии

Memo's en posters: Geselecteerde foto's

Inmiddels ben ik weer in Nederland. Waar het kraanwater drinkbaar is en het douchewater lekker warm.
In Wit-Rusland kon ik de foto's, gemaakt met mijn telefoon, helaas niet met jullie delen, omdat de laptop die ik tot mijn beschikking had de telefoon niet als opslagmedium herkende... Hier dus een kort overzicht van foto's die ik jullie nog schuldig ben. Deze reeks bevat voornamelijk memo's en (propaganda)posters die in gebouwen of in de stad hingen. Enjoy!

 Als je het vliegveld uitkomt, word je meteen begroet met deze propagandaposter. "Ik (hartje) Wit-Rusland"

Dit hing in onze keuken. "Memo: De basisoorzaken voor brand zijn:" en het tweede kopje luidt "Denk eraan dat ook deze zaken oorzaken van brand kunnen zijn:"

Bordje bij ons общежитие. Merk op dat dit geheel in het Wit-Russisch geschreven is.

Poster bij het station. "Voor Wit-Rusland, voor het volk"

Slogan op een pak rijst: "Gezond eten is het beste dieet"

Wit-Russische oproep voor de verkiezingen voor het Paleis v/ Afgevaardigden op 23 september. Ook deze is weer in het Wit-Russisch.

Het gele bordje in de nachtwinkel luidt: "De verkoop van alcoholische dranken met een kostprijs tot 50000 roebel (= bijna 5 euro) is van 23u tot 8u verboden"

Inventaris van mijn hotelkamer in Vitebsk.

De stadstrein naar Zaslavl, waar ik het eerder over had. Lijkt op een sprinter, toch?

"Posters" bij het filmtheater Мир, vlak bij de universiteit. Herkent iemand de twee middelste posters? ;)

Een zeer gehate memo bij de lift in onze flat:
"Geachte studenten!
Voor controle op defecten zullen het Minskse Warmtenet, samen met "Minskkommoenteploset" testen van de warmtenetten doorvoeren met verhoogde waterdruk.
Van 13/08 tot en met 27/08/2012 zal het warme water afgesloten zijn.
(was getekend) De administratie van de flat"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten